Trenutno u Ekspertu

Propisa: 104651

Službenih mišljenja: 14971

Sudske prakse: 8435

Modela akata: 763

Obrazaca: 29791

Podzakonskih akata: 77339

Prečišć. tekstova: 23456

Propisa CG: 1552

Propisa R.Srpske: 1929

Pitanja i odgovori

 

Završila sam korišćenje Ekspert Internet-a i kada sam nakon 5 minuta pokušala ponovo da se ulogujem pojavila mi se poruka: "Korisnik je već ulogovan!".

Potrebno je pre izlaska iz Ekspert-a da "kliknete" na polje "ODJAVA". U suprotnom, morate sačekati 15-ak minuta pre ponovnog logovanja.

Šta kada izgubim (zaboravim) ime i lozinku za Ekspert Internet?

Potrebno je da nam se javite i mi ćemo Vam je ponovo proslediti.

Došao sam do kraja teksta propisa i ne vidim obrazac...

Ukoliko uz propis postoji obrazac koji je objavljen u službenom glasilu, u zaglavjlu propisa pojavljuje se opcija Obrasci/Prilozi. Odabirom ove opcije, pojavljuje se tabela sa podacima o obrascima/prilozima uz konkretan propis. Klikom na naziv obrasca/priloga u pomenutoj tabeli ili na link na naziv obrasca/priloga u tekstu propisa otvara se taj obrazac/prilog u pdf formatu.

Kako da preuzmem obrazac iz Eksperta?

Kada u tabeli sa podacima o obrascima/prilozima, koja se pojavljuje klikom na opciju Obrasci/prilozi, ili u tekstu propisa nađete obrazac koji vam treba, klikom "miša" na naziv obrasca otvoriće vam se taj obrazac u pdf formatu spreman za štampu.

Preko linka iz pravilnika "ušao" sam u zakon. Kako znam da li je taj zakon važeći?

Iznad naziva svakog propisa jasno je naznačeno da li je propis nevažeći. Ako jeste, u sivom polju na vrhu prozora u kome gledate tekst stoji tekst: "Nevažeći propis".

Šta znači kvadratić sa slovom "H" pored članova propisa?

Kvadratić "H" predstavlja direktan link na hronološki pregled člana pored kog se nalazi. Hronološki pregled izmene člana sadrži podatke o propisima kojima je promenjen taj član, kao i o tome od kada je u primeni izmenjen (prečišćen) tekst člana. Omogućen je i pregled tekstova člana (osnovnog i prečišćenih) od trenutka kada je prvi put objavljen, do njegove poslednje izmene.

Kako mogu da vidim datum objave određenog glasila?

Kada se nalazite u tekstu propisa, ispod naslova se nalaze brojevi glasila u kojima je propis, ili njegove izmene, objavljen. Pozicioniranjem kursora (ne "klikom") na broj glasila pojaviće se "oblačić" sa datumom objave.

Šta predstavlja kvadratić "P" pored člana propisa?

Kvadratić "P" predstavlja informaciju da su na osnovu tog člana doneta određena podzakonska akta, a "klikom" na to polje otvarate stranu sa listom tih akata. Nazivi tih propisa su direktni linkovi na njihov tekst. Ukoliko Vas zanima pregled svih podzakonskih akata donetih na osnovu određenog propisa, kada se nalazite u tekstu propisa otvorite polje "Podzakonska akta".

Kako da pronađem sva mišljenja koja su doneta u 2008. godini vezana za primenu Zakona o porezu na dohodak građana?

U pretraživaču mišljenja u polju "Zakon"odaberete iz ponuđenog padajućeg menija - Zakon o porezu na dohodak građana, a u polje "Godina" unesete cifre "2008" ili "08". Klikom na "Traži" dobićete u Rezultatima pretrage spisak mišljenja po kriterijumu koji ste zadali.

Koja je razlika između "Sadržaja oblasti" u okviru propisa, u okviru mišljenja i u okviru sudske prakse?

U polju "Sadržaj oblasti" u okviru propisa, prikazani su samo zakoni (važeći i nevažeći) koji su sistematizovani po pripadnosti određenoj oblasti radi lakšeg i bržeg pronalaženja. Naziv zakona predstavlja direktan link na tekst tog zakona. U polju "Sadržaj oblasti" u okviru mišljenja i u okviru sudske prakse, navedeni su zakoni i podzakonska akta za koja su doneta mišljenja od strane nadležnih ministarstava. Naziv propisa je link na spisak mišljenja koja se odnose na određen član ili na propis u celini.

Kada dobijem više propisa u "rezultatima pretrage" koji regulišu određenu materiju, npr. zastarelost potraživanja, kako da znam koji od njih se odnosi na konkretan slučaj?

Ukoliko ne znate kojim propisom, odnosno kako je regulisana određena situacija ili problem, pozovite našeg pravnika i on će Vam pomoći da u Ekspert-u pronađete propis koji to reguliše.

Moje preduzeće je pretplaćeno na Ekspert Internet. Mogu li da pristupim programu od kuće?

Ekspert Internet-u možete pristupiti sa bilo kog računara koji je povezan na internet. Bitno je da znate da dva korisnika sa istim korisničkim imenom i lozinkom ne mogu biti istovremeno ulogovana.

Da li mogu umesto Internet Explorera koristiti neki drugi internet browser (npr. Mozilla Firefox, Opera ...)?

Program je optimizovan za rad u Microsoft Internet Expolorer-u 7 i Mozilla Firefox-u 2.

Pretplaćen sam na Ekspert CD. Da li mogu da instaliram CD br. 9-2009 iako nisam instalirao prethodni?

Program se mora redovno ažurirati jer su svi diskovi koje Vam šaljemo, osim prvog (instalacionog), dopune (update) koje se moraju instalirati onim redom kojim ste ih dobijali. U suprotnom, pojavljuje se poruka: "Morate imati verziju Eksperta (broj verzije) prethodno instaliranu".

Kada pokrenem program pojavljuje se poruka: "Apleti nisu podržani ili nemate instaliranu odgovarajuću verziju java virtualne mašine".

Ova poruka znači da "java" okruženje nije pravilno instalirano i u tom slučaju pozovite našu službu za tehničku podršku, na tel. 011/32-44-014.

Pri instalaciji (ažuriranju) programa dugme "Napred" nije aktivno.

Ovo ukazuje da najverovatnije nemate dovoljno mesta na hard-disku; za svaki slučaj obratite se našoj službi za tehničku podršku na tel. 011/32-44-014.

U pretraživaču sam otkucao "medjunarodni ugovori", međutim u rezultatima pretrage nema nijednog propisa.

Naš program koristi latinična slova koja se dobijaju jednostavnim "prebacivanjem" tastature na srpsku latiničnu tastaturu. Tako, u navedenom slučaju umesto "medjunarodni ugovori" otkucajte "međunarodni ugovori" (umesto "racunovodstvo" otkucajte "računovodstvo"), i dobićete tražene propise.

Sa leve strane, na mestu gde bi trebalo da bude pretraživač, stalno stoji veliko sivo polje.

To verovatno znači da "java" okruženje nije pravilno instalirano i u tom slučaju pozovite našu službu za tehničku podršku na tel. 011/32-44-014.

Promenio sam računar i Ekspert CD više ne radi i ponovo traži aktivacioni kod.

Obratite se našoj službi za tehničku podršku da biste dobili novi aktivacioni broj.

Kako da pronađem određenu reč u okviru teksta propisa?

Kada se nalazite u tekstu propisa, istovremenim pritiskom dugmadi "Ctrl" i "F" na tastaturi otvara se prozor "Find" u koji unesete reč koja Vas interesuje i sa "Find next" pretražujete tekst. Druga mogućnost je da na Toolbar-u u okviru opcije "Edit" selektujete Find (on This Page) čime Vam se otvara isti prozor.

Dešava mi se da Ekspert Internet usporeno radi…

Brzina rada Ekspert Internet-a je između ostalog uslovljena i kvalitetom veze. Ukoliko se dešava, što je kod Vas slučaj, da usporeno radi samo povremeno, onda je verovatno došlo do trenutno otežanog saobraćaja kod provajdera.

 


Detaljnije o svim opcijama programa EKSPERT pročitajte u Uputstvu za korišćenje programa.

Služba za tehničku podršku: Tel: 011/32-44-014 E-mail: podrska@ekspert.rs